{{campaignBlock.altText}}

{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.linkText}}
{{campaignBlock.altText}}

{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.blockName}}

Beställning

Denna produkt går endast att beställa för leverans inom Sverige och för leverans hem till sig själv.

Vill du beställa fler än tre stora gröna växter så ber vi dig kontakta Kundservice för ett prisförslag och leveransupplägg.

Ordinarie fraktkostnad för stora gröna växter är 599 kr inkl moms.

Eventuella rabattkoder på Interflora.se gäller inte vid beställning av Stora gröna växter. 

Leverans

Leveransen sker till den adress som anges vid beställningstillfället. Leverans sker till din tomtgräns eller port. Vid företagsbeställningar, ange adress för godsmottagning och inte eventuell annan faktureringsadress.

Leveransområde

Interflora kan leverera Stora gröna växter till nästan hela Sverige, med några undantag. Detta informeras om vid beställningstillfället.

Leveranstid

Leveranstiden är 7-10 dagar. Transportören kontaktar dig via e-post, sms före leverans för att bestämma dag, tidintervall och kontrollera att det är någon hemma för att ta emot växterna. En sms-påminnelse skickas ut dagen före leverans.

Mottagande av leverans

Den angivna mottagaren på beställningen ansvarar för att ta emot och kvittera beställningen. Har inte den angivna mottagaren möjlighet att vara på plats när leveransen sker kan ett bud ta emot beställningen. Budet måste då legitimera sig med en giltig legitimationshandling samt uppvisa den angivna mottagarens giltiga legitimationshandling. Transportören levererar inte produkten utan kvittens och ID-kontroll.

Om inte någon är på plats att ta emot växterna vid leveranstillfället tar transportören tillbaka växterna i retur. För en andra utkörning tillkommer då en fraktkostnad på 1500 kr inkl moms.

Avbeställning / Ändring av beställning

För att avbeställa måste du kontakta Interfloras kundservice inom 24 timmar från lagd beställning. Interflora arbetar med att skicka ut beställningar snarast möjligt, därför kan vi inte garantera att en beställning går att avbryta senare än 24 timmar efter lagd beställning.

Transportskador

Alla skador som kan uppstå under transporten till ansvarar Interflora för. Om mottagaren vid leverans skulle upptäcka synliga skador som emballageskada/transportskada, ska detta anmälas på plats till chauffören genom att notera skadan på fraktsedel/handdatorn innan leveransen kvitteras.

För att Interflora ska kunna godkänna en transportskada måste anmälan göras så snart som möjligt men senast 5 dagar från mottagandet. Anmälan gör lättast genom att skicka ett e-post med nedan information:

  • Ordernummer
  • Vad som är skadat
  • Bild på den skadade produkten/produkterna, samt bild på emballaget.

Skicka e-post till kundservice@interflora.se och märk det med ”Transportskada samt ordernummer”. Vi återkopplar kring ärendet så snart som möjligt.

Emballage

Interflora eller fraktbolaget ombesörjer inte bortforsling av emballage/lastpallar.