{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.linkText}}

{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.blockName}}

Villkor > Betalningssätt  Medlemsvillkor  Policy  Vanliga frågor & svar


Order och beställning

Jag gjorde min beställning efter klockan 13 idag, kan den ändå levereras samma dag?

Efter klockan 13 kan vi inte garantera leverans samma dag, men butikerna gör självklart sitt yttersta för att få ut din beställning samma dag även om den är beställd efter klockan 13. Om du vill garantera att den levereras samma dag kan du lägga till Expressleverans.

Jag har gjort en beställning men märkte nu att jag skrivit fel information i beställningen. Kan jag ändra detta i efterhand?

Det går att ändra i din beställning under förutsättning att butiken inte redan har gjort din beställning och levererat ut blommorna. Vänligen ring till vår kundservice så snabbt som möjligt så kommer vi att hjälpa dig med detta. Ha gärna ordernummer i beredskap när kontaktar oss för snabbare hjälp. 

Jag har inte fått en orderbekräftelse via e-post. Varför?

Kontrollera om mailet inte har hamnat i skräppostfilter eller liknande. Om du ändå inte mottagit en orderbekräftelse så hör av dig till vår kundservice med ditt ordernummer så ska vi hjälpa dig att skicka bekräftelsen på nytt.

Jag försöker beställa ett Blommogram tills idag, men jag får upp en varning om att datumet redan har varit. Varför blir det så?

Det beror på att datumet i din dator är felinställt. Klicka på klockan nere i högra hörnet på datorn så kommer det upp en ny ruta där datumet kan ändras. 

Jag anger mitt rätta namn och adress, men kommer ändå inte igenom er adressverifikation för faktura. Varför går det inte?

Om du väljer att betala med faktura så kommer det att göras en adressverifikation. Den görs via Klarna. Faktura kan endast skickas till folkbokföringsadress i Sverige.

Jag skulle vilja skriva en längre korttext än vad som får plats i rutan. Går det?

Självklart ordnar vi det! Skriv in så mycket som möjligt i rutan för korttext, när den tar slut kan du fortsätta i rutan nedanför som heter ”Eventuella önskemål om leveransen”. 

 

Betalning

Är det säkert att betala med kort?

Interflora.se är anslutna till 3D Secure och den kontrollfunktion som respektive bank vill göra. Vi har valt att ta bort den funktionen just nu, då de flesta av våra kunder gör köp under dagtid och inte har med sig sin bankdosa. Alla större banker i Sverige har olika rutiner för hur detta ska kontrolleras och genomföras. Detta gör att vi för tillfället har stängt av 3D Secure-funktionen på vår hemsida. Vi erbjuder säkra kortbetalningar via vår hemsida med Nets Netaxept.

Läs mer om våra betalningssätt

Kan jag betala med mitt presentkort?

Ja, du kan betala med ditt Interflorapresentkort på interflora.se och i våra anslutna butiker.  

När kommer min faktura?

Fakturan skickas ca 2–3 dagar efter beställningen har levererats. Betalningsvillkoren är 14 dagar netto. 

Vilka betal- och kreditkort kan jag betala med?

Vi tar VISA, Mastercard, American Express och Eurocard. Du kan även välja att betala med faktura från Klarna.

 

Leverans

När levereras blommorna som jag har beställt?

Beställer du samma dag innan kl. 13 så levereras de under dagen innan klockan 20.00 till privatpersoner och 15.00 till företag. Är beställningen gjord dagen innan levereras blommorna mellan kl. 9.00-20.00 beroende på varje individuell butiks leveranstider. Vill du ha en mer exakt leveranstid kan du välja Expressleverans.

Har mitt Blommogram levererats till mottagaren?

När blommorna har levererats kommer ett leveransbesked skickas till din angivna e-postadress. 

Levererar ni utanför Sverige?

Ja, du kan skicka blommor till över 150 länder! Klicka här för att skicka ett Blommogram utomlands. 

 

Kundklubb

Jag är medlem i Flowerclub men jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?

Klicka på Logga in högst upp i högra hörnet. I rutan som kommer upp klickar du på "Glömt lösenord".