{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.linkText}}

{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

%
{{campaignBlock.blockName}}

Villkor > Betalningssätt  Medlemsvillkor  Integritetspolicy  Vanliga frågor & svar

Har du frågor?

Har du frågor kring Blommogram eller några av våra andra produkter och tjänster? Här har vi samlat vanliga frågor och svar. Navigera dig på sidan genom att klicka på länkarna nedan.

✓ Leverans samma dag i sverige

Gör din beställning innan kl. 14 på vardagar och kl. 12 på lördagar för leverans samma dag innan kl. 20.

✓ vi kontaktar mottagaren

Vi kontaktar mottagaren innan leverans för att garantera att hen är på plats och att vi har korrekt leveransinformation.

✓ bekräftelse vid leverans

För att försäkra dig om att din gåva levererats till önskad adress skickar vi en leveransbekräftelse till dig.

✓ Beställ till dig själv

Du kan självklart beställa blommor och växter hem till dig själv. Besök Interflora Home och ta del av vårt utbud.

Beställning

Leveransmöjligheter

Kan jag beställa och få leverans idag?
Om du beställer före kl. 14.00 på vardagar och kl. 12.00 på lördagar kan blommorna levereras samma dag. Vi har inga leveranser på söndagar eller helgdagar förutom vid våra speciella högtider. 


Klockan är efter 14.00. Kan jag ändå få leverans idag?
Om du vill garantera att leverans kan du beställa expressleverans och få leverans inom två timmar. Efter kl. 14.00 kan vi inte garantera leverans samma dag vid beställning utan express, men butikerna gör sitt yttersta för att försöka. 


Vad innebär expressleverans?
Expressleverans innebär att mottagaren får blommorna inom 2 timmar från beställning (förutsatt att butiken får tag på mottagaren). Leveranser sker enbart kl. 10.00–16.00 vardagar och kl. 12.00–14.00 lördagar. Expressleverans kostar 269 kronor.


Kan jag beställa till olika adresser i samma beställning?
Nej, det är tyvärr inte möjligt. Lägg detta i stället som olika beställningar.


Kan jag få blommorna levererade hem till mig själv?
Absolut, det gör du under ”Köp till dig”.

Beställning

Kan jag själv välja blommor/färg till min bukett?
Det gör du genom att välja ”Skapa själv”. 

Kan jag beställa en produkt som är anpassad för allergiker?
När du beställer en produkt kan du skriva att den ska anpassas för en allergiker i fältet ”Instruktioner och mer info”.

Kan jag skicka Blommogram till andra länder?
Ja, du kan skicka blommor till över 150 lände här: Skicka utomlands.

Hälsningskort

Vad ska jag skriva på hälsningskortet?
Skriv din personliga hälsning och kom ihåg att skriva under kortet med ditt namn. Tips på korttexter för olika tillfällen hittar du här.

Jag ska skriva en längre korttext än vad som får plats i rutan. Går det?
Självklart ordnar vi det! Skriv in så mycket som möjligt i rutan för hälsningstexten. Fortsätt sedan i rutan ”Instruktioner och mer info” nedanför.

Orderbekräftelse

Hur och när får jag min orderbekräftelse?
Din orderbekräftelse skickas till din e-postadress när du har slutfört din beställning. Titta i skräpposten om du inte hittar den. Om du inte mottagit en orderbekräftelse kan du kontakta kundservice så skickar vi bekräftelsen på nytt.

Ändra/makulera befintlig order 

Kan jag göra ändringar i min beställning?
I orderbekräftelsen, som du får via e-post, finns en länk för att ändra din beställning. Det går bara att göra ändringar där till att vi börjat arbeta med din beställning. Om du inte kan ändra i din beställning via länken - kontakta kundservice så ska vi hjälpa dig.

Kan jag makulera min order?
I orderbekräftelsen, som du får via e-post, finns en länk som du kan använda för att makulera din beställning. Detta går bara att göra fram till att vi har börjat arbeta med din beställning. Om du inte kan makulera din beställning via länken - kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Betalning

Jag anger mitt rätta namn och adress, men kommer inte igenom er adressverifikation för faktura. Varför går det inte?
Om du väljer att betala med faktura så kommer det att göras en adressverifikation via Klarna. De skickar endast fakturan till din folkbokföringsadress i Sverige.

Begravning

När måste jag senast beställa blommor till en begravning?
Begravningsbeställning måste läggas senast 2 dagar (48 timmar) innan begravningen. Behöver du en snabbare leverans, kontakta kundservice så kollar vi om det är möjligt.

Vad ska jag tänka på vid en begravning?

Det är mycket att tänka på inför en begravning, samtidigt som man i befinner sig i sorg. Vi har därför sammanställt några tips och råd så du kan känna dig lugn, oavsett om du ska anordna en begravning, delta på en begravning eller vill skicka blommor till en begravning här.

Vad ska jag skriva på banden/kortet som medföljer begravningsblommorna?

Se förslag på hälsningar här.

Leverans

När levereras blommorna som jag har beställt?

Blommogram levereras på vardagar mellan kl. 9.00-20.00 till privatpersoner och innan kl. 9.00-16.00 till företagsadresser. Tiderna kan variera något beroende på olika butikers leveranstider. Vi har inga leveranser på söndagar eller helgdagar förutom vid våra speciella högtider.

Kan jag bestämma en specifik tid för leverans? 

Du kan lämna ett önskemål så gör butiken allt de kan för att tillgodose detta. Om tiden är mycket viktig rekommenderar vi att du beställer expressleverans för att få levereras inom två timmar (kl. 10.00–16.00 vardagar och kl. 12.00–14.00), kostnad 269 kronor.

Har mitt Blommogram levererats?

När blommorna har levererats får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. 

När får jag min leveransbekräftelse?


Din leveransbekräftelse skickas till din e-postadress när butiken eller budet leveransbekräftat din order. Titta i skräpposten om du saknar du din leveransbekräftelse.

Hur mycket kostar budavgiften?
Budavgiften är 99 kronor-149 kronor beroende på leveranssätt och typ av beställning. Du ser budavgiften för din order i varukorgen.

Kontaktar ni mottagaren före leverans?
Ja, vi sms:ar eller ringer mottagaren innan leverans för att garantera att hen är på plats och att vi har rätt leveransinformation.

Lämnar ni budet vid dörren?

Vi lämnar endast blommorna utanför dörren då mottagaren har önskat det.

Hur och när levereras choklad och presenter?
Choklad och presenter skickas till mottagaren som paket med Postnord. Leveranstiden är 2–3 arbetsdagar under förutsättning att Postnord inte drabbas av leveransförseningar.

Kan jag skicka blombud till sjukhus?
Innan du lägger en beställning till ett sjukhus är det viktigt att du kontaktar avdelningen för att säkerställa att de tillåter blommor. Om de gör det så är det inga problem för oss att leverera din beställning.

Betalning

Vilka betal- och kreditkort kan jag betala med?

Du kan betala med VISA, Mastercard, American Express och Eurocard. Du kan även välja att betala med faktura från Klarna. Läs mer om våra betalningssätt här.

När kommer min faktura?

Fakturan skickas cirka 2–3 dagar efter beställningen har levererats. Betalningsvillkoren är 14 dagar netto.

Presentkort

Var kan jag använda mitt presentkort som betalmedel?

Du kan betala med ditt Interflorapresentkort på interflora.se och i våra anslutna butiker. Du hittar information om hur du använder ditt presentkort här.


Var kan jag kontrollera saldo på mitt presentkort?
Du kan kontrollera ditt saldo här.

Reklamation/ångerrätt/byte

Hur reklamerar jag en produkt?
Skicka ett mejl till kundservice@interflora.se med en bild på produkten och information om varför du vill reklamera.

Företag

Jag vill bli företagskund, hur gör jag?

Registrera dig och läs om allt du får som företagskund här.

Kan vi betala med faktura?
Som registrerad företagskund kan ni betala med faktura.

Kan vi vara flera som beställer på samma konto?
Självklart! Ni kan själva registrera användare kopplat till ert företagskonto. Den/de som är administratör för kontot ser samtliga beställningar på Mina sidor.

Kundklubb

Jag vill bli medlem i Interflora Flower Club. Hur gör jag?

Du hittar information om kundklubben och hur du registrerar dig här.

Jag är medlem men jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?

Klicka på ”Logga in” och välj "Glömt lösenord" så får du ett nytt lösenord mejlat till dig. När du sedan är inloggad kan du ändra till lösenord på Mina sidor.

När får jag min bonusutbetalning?
Bonuscheckar skickas ut, via e-post och på Mina sidor, fyra gånger per år: januari, april, juli och oktober.

Hur många bonuspoäng har jag?
Du ser dina bonuspoäng på Mina sidor samt i våra nyhetsbrev.

Prenumeration på blommor    

Kan jag prenumerera på blommor?
Javisst! Du bestämmer själv hur ofta du vill få leveranserna, vilken veckodag samt stil och storleken på buketten. Läs mer här.

Jag prenumererar på blommor men ska resa bort. Kan jag pausa min prenumeration?
Självklart! Du kan själv pausa och återuppta prenumerationen på Mina sidor/prenumerationer.

Jag vill avsluta min prenumeration. Hur gör jag?
Du kan själv avsluta din prenumeration på Mina sidor/prenumerationer. Vi har ingen bindningstid.


SMS

Jag har fått ett sms från er. Stämmer det?

Som mottagare av en gåva kan du få sms:

  • för att bekräfta dina adressuppgifter
  • för att uppge adress och leveransdatum
  • innehållande ett digitalt presentkort
  • innehållande en ros att hämta ut i butik

Om du är kundklubbsmedlem, och godkänner sms-utskick, kan du även få sms med erbjudanden m.m.

 

Vi finns här för dig

Hittar du inte svaret på din fråga? Du är varmt välkommen att kontakta oss på kundservice@interflora.se.
Vi svarar på e-post och andra meddelanden så snart vi bara kan inom 48 timmar.