{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.linkText}}

{{campaignBlock.header.text}}

{{campaignBlock.subHeading.text}}

{{campaignBlock.blockName}}

Kom med på Interfloras spännande förändringsresa! Nu söker vi en sortiment- och inköpsansvarig till huvudkontoret i Bromma.

Vill du utmana och modernisera ett klassiskt sortiment inom blommor/krukväxter så att det blir relevant, intressant och hållbart för framtidens konsument? Har du kompetens och erfarenhet av sortimentsstrategi, logistik, hållbarhet och inköpsfrågor? Samtidigt som du har arbetat med någon ledande kedjeverksamhet, e-handel eller återförsäljning? Då är du rätt kandidat för oss! 

Vi erbjuder dig möjligheten att påverka sortimentet på ett av Sveriges mest kända varumärken. Interfloras sortiment består av snittblommor och buketter, krukväxter och övrigt som choklad, kort, vaser, men också andra typer av tillbehör, gåvor och inredning. Interflora AB tillhandahåller en inköpsportal och centralt upphandlade avtal för butikerna.Din uppgift blir att utveckla dessa och säkerställa leverans, hållbarhet och kvalitet till butik.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

  • Utveckla sortimentet på interflora.se utifrån lagd affärsplan.
  • Driva och utveckla Interfloras nuvarande och framtida leverantörskontakter, förhandla om sortiment och pris för att säkerställa inköp för butik och interflora.se.
  • Leda ett team som består av två produktspecialister samt en inköpskoordinator.
  • Försäljning och budget.
  • Ansvara för logistik.
  • Planera kampanjer.
  • Implementera Interfloras nya hållbarhetsplan.

Din profil

  • Universitetsexamen inom ekonomi med inriktning inköp och logistik eller liknande.
  • Dokumenterad erfarenhet av e-handel och/eller strategiskt sortimentsarbete.
  • Erfarenhet från butik och e-handel (gärna kedjeverksamhet) med goda resultat inom strategiskt och operativt arbete.
  • Erfarenhet av framgångsrik affärsutveckling i en bransch under förändring.
  • Vana av budget- och resultatansvar samt god analytisk förmåga. 
  • Känsla för att ta fram ett framgångsrikt, lönsamt och hållbart sortiment.
  • En inspirerande, pragmatisk och modig ledare med flera års erfarenheter av att framgångsrikt leda olika team och verka i miljöer med många olika kompetensnivåer.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Vem är du?

Som person är du resultatinriktad med starkt affärsfokus, framåtblickande och innovativ.
Du har god förmåga att pendla mellan långsiktigt strategiskt och omedelbart operativt perspektiv och arbete. För att lyckas i rollen krävs det att du har ett analytiskt, processinriktat och strukturerat arbetssätt. Du bör vara en trygg och stabil lagledare som drivs av utveckling – din egen, dina medarbetares och ditt affärsområdes.

I rollen som sortiment- och inköpsansvarig förväntas du flytta fram Interfloras position när det gäller sortiment online och i butik. Du står för nytänkande inom branschen och företaget och har fullt budget- och resultatansvar. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid.

Jag vill söka tjänsten!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Ann Hamler, ann.hamler@interflora.se eller 08-634 44 22.