Våra leveransvillkor

Ta del av våra leveransvillkor:

Interfloras blomsterförmedling
Ditt Blommogram® kommer att levereras av ett auktoriserat ombud för Interfloras blomsterförmedling. Vi har dryga 750 ombud i Sverige, varav cirka 70 är Interflora Freshbutiker och 260 är Interflorabutiker.
 

Butik som levererar
Notera att det inte alltid är närmaste butik på orten som levererar din beställning.
Vänligen kontakta Kundservice för att få besked om vilken butik som hanterar just ditt Blommorgram.
 

Blommogramavgift
Blommogramavgiften är 99 kronor. Det gäller både Blommogram för leverans inom Sverige och till utlandet. Avgiften är inte inkluderad i våra färdiga produkter.
 

Leveranser inom Sverige
Beställer du före kl. 13 på vardagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. På lördagar behöver vi få beställningen innan kl. 11 och då gäller det endast till orter som inte expedieras med buss, postbil eller båt. I undantagsfall delar vi ut blommor på söndagar och helgdagar. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas, bli levererade nästföljande dag med leverans.
Ett Blommogram inom Sverige kostar 99 kr.
 

Tider
Tyvärr kan vi inte garantera leveranser vid exakta tider. Vi gör dock vårt yttersta för att önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl. 9-20 och lördagar kl. 11-15. Leveranser till företag kommer levereras innan 16 under förutsättning att vi fått in ordern före 12.
(Lokala avvikelser kan förekomma.)
 

Expressblommogram
Sent ute eller önskar du en specificerad leveranstid? Då ska du välja vårt expressblommogram. Din mottagare får blommorna inom två timmar eller vid den tidpunkt du specificierat (dock tidigast inom två timmar). Beställ vardagar kl. 9-16.30 eller lördagar kl. 9-12. Leveranser sker endast under ovanstående tider. Expressblommogram kan endast beställas till orter där vi har en butik. Detta kontrolleras i samband med order. För denna tjänst tar vi 249 kr och kan endast betalas via betalkort.
 

Gravblommogram
Med Gravblommogram kan du skicka blommor till gravar på kyrkogårdar i hela Sverige. Det betyder att du alltid kan vara nära dem du saknar. Vi levererar ända fram till graven för endast 139 kronor och beställningen ska skickas två dagar innan leverans. Leveranser sker endast på tisdagar och torsdagar.

För att garanatera leverans krävs kompletta leveransuppgifter. Ofullständiga eller felaktiga uppgifter om gravnummer och plats samt kvarter/sektion kan fördröja leveransen eller skapa fel leverans, vilka ej ersätts. I samband med gravleverans avsäger sig Interflora AB och våra anslutna butiker ersättningsskyldighet om blommorna blir uppätna vid graven.

Beroende på väderlek, t ex snö som täcker gravstenen, bedömer floristen om det är möjligt att placera blommorna på graven.
 

Utlandsbeställningar
Beställ innan kl. 11 vardagar och kl. 10.30 på lördagar så levererar vi blommorna samma dag  (gäller Europa, Afrika, och länder västerut). För östländer behöver vi din beställning senast kl. 16.30 vardagen innan. Detta på grund av tidskillnaden. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas, bli levererade nästföljande dag med leverans. Skulle det bli problem med beställningen återkommer vi.
En utlandsorder kostar 99 kr i förmedlingsavgift. Leveransavgift i landet ingår i produktens pris och dras av vid leverans.
Interflora finns representerat i 150 länder och har 56.000 butiker tillsammans.
 

Rosa - SMS Blomma
Med vår tjänst Rosa, beställer du en röd ros som skickas som SMS till mottagaren. I meddelandet från oss finns en unik kod som mottagaren visar upp i något av våra Ombud för Interfloras blomsterförmedling. En skickad Rosa kan inte återkallas, varför det är viktigt att du anger och kontrollerar att du angivit mottagarens mobiltelefonnummer korrekt. Då mottagaren av en Rosa får den direkt, om mobiltelefonen är påslagen, innebär det att vi inte ersätter felaktigt skickade Rosa och vi ber dig också tänka på vilken tid på dygnet du skickar din Rosa.

En Rosa i mobilen är giltig i tre månader från dagen den är skickad.
Läs mer om Rosa.
 

Chokladleverans
Interflora levererar härliga chokladaskar till mottagare över hela Sverige. Chokladen skickas som varubrev genom Posten och levereras direkt till mottagarens brevlåda. Vid beställning före 13.00 vardagar postas chokladen samma dag med leverans inom 1-3 dagar. Om försändelsen är för stor för att rymmas i brevlådan får mottagaren ett aviseringsmeddelande och kan hämta ut sitt paket på närmaste utlämningställe. Leverans sker ej på lördagar och söndagar.
Interflora hänvisar till Postens gällande regler för leverans och kan därmed inte garantera leveranstiden.

En chokladleverans inom Sverige kostar 99 kr utöver kostnaden för chokladprodukten

Skicka choklad!

 

Presentkort
Du beställa Interfloras Presentkort som skickas direkt till mottagaren. Presentkorten postas från Interflora AB samma dag om beställningen kommer in före kl 13.00 på helgfria vardagar. Beställningar av presentkort som kommer in senare, postas nästföljande helgfria vardag.

Då presentkorten skickas med post, kan det ta 1-4 dagar innan presentkortet når mottagaren.

Vi tar en administrationsavgift på 18 kr för utskick av presentkort. Interfloras Presentkort gäller enbart för inlösen i våra butiker i Sverige, därför är det enbart möjligt att skicka till mottagare bosatt i Sverige. Beställningar av presentkort kan enbart batalas med kontokort.

Skicka presentkort! 
 

Företagsbeställningar av presentkorten
Om du som företagskund vill göra större beställning av presentkort. Läs mer och beställ här!
 

Leveranssäkerhet
Beställaren har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes ej i dessa fall. Ej angiven portkod räknas som ofullständig adress.

Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne ej är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren alt. lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer butiken oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren.

Även om något alternativ är förvalt kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen tex om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömmer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.
 

Leveranssätt
Vi levererar majoriteten av våra Blommogram med bud fram till mottagarens dörr. Men Sverige är ett avlångt land och på vissa platser på landsbygden, där vår närmaste butik ligger för långt bort, kan alternativa leveranssätt användas. Om den ort du skickar ett Blommogram till inte har ordinarie leverans, får du information om detta i beställningsskedet.

Här följer en presentation av de olika sätt som din beställning kan levereras på, utöver normal leverans.

Bussleverans
Till vissa platser sker leveransen med buss. Vår butik ringer då upp mottagaren och bestämmer med vilken buss blommorna kommer att skickas. Mottagaren får då möta upp vid överenskommen busshållplats. På vissa platser lämnas paket av på förbestämda platser, så som bensinstationer eller lanthandlare.

Lantbrevbärare (Postbil)
Till vissa mindre platser på landsbygden använder våra butiker lantbrevbäraren. Dessa beställningar behöver vi oftast dagen innan för att kunna utföra i tid eftersom blombuden lämnas väldigt tidigt till lantbrevbäraren.

Båt
Till vissa skärgårdsöar levererar vi våra Blommogram med båt. Vår butik ringer då upp mottagaren och talar om med vilken båt blommorna kommer. Båtbolagen lämnar oftast paketen direkt på bryggan, varför det kan vara bra att mottagaren möter upp när båten kommer.

Avi-Blommogram - hämtas i butik
Tyvärr finns det platser där vi inte har någon möjlighet att leverera Blommogram. I dessa fall ringer vår butik upp mottagaren som får komma och hämta blommorna i närmaste blomsterbutik som är ombud för Interfloras blomsterförmedling. Blommogramavgiften reduceras då till 18 kronor.
 

Produkter - blommor - färg - form
I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Men tyvärr kan utbudet variera från dag till dag och butik till butik. Då ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten.
 

Produktbilder på Interflora.se
På Interflora.se presenteras nästan samtliga av våra produkter med foto. När vi skapat våra färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Detta visar hur produkten kommer att se ut under merparten av den tid mottagaren gläds av den hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, att vissa blommor är mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.
 

Bekräftelse
Efter det att vi tagit hand om din beställning får du en bekräftelse och ordernummer via e-post. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast via e-post kundservice@interflora.se. Bekräftelser skickas enbart när vi har öppet. Vid andra tider kommer bekräftelsen nästa arbetsdag.
 

Tipsa vänner

Leverans samma dag

Beställer du före kl. 13 på vardagar och 11 på lördagar levererar vi blommorna samma dag. Vi har inga leveranser på söndagar eller helgdagar.

Leverans till dörren

Leveransavgiften för ett Blommogram är 99 kronor Leveransavgiften täcker leverans fram till mottagarens dörr med bil om inte annat leveranssätt är specificerat i beställning och kvitto.

Viktigt om din beställning

Leveransförseningar kan förekomma om mottagaren inte är hemma, om alternativen hängas dörr eller lämnas granne ej är valda samt om där finns en portkod men den inte är angiven. Beroende på vädret bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.

För att garantera din leverans

I vissa fall kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen tex om det saknas portkod eller om de är osäkra på leveransadressen. För butiken är detta samtal viktigt då de önskar att få leverera blommorna på den dag du angivit.